banner

15 February 2016

Kebun Teh Rancabali, Ciwidey ~ Bandung. Buminya hijau dan satu kata pemula kata 'suka'. Saya suka alam hijau. Dunia segar tanpa asap dan karbon monoksida. 3 tahun lalu, hujan turun setelah sekian lama tidak turun memberi salam selamat datang kepada kami. 3 tahun kemudian selepas 3 tahun itu berlalu kami datang kembali dan langit yang sama mengizinkan para awannya menurunkan hujan untuk menyapa kami. 
Ciwidey , Bandung Indonesia

Ciwidey , Bandung Indonesia

Ciwidey, Bandung
Hujan sebentar dan tidak hingga membasahkan kami, mengizinkan kami melangkah kaki menikmati suasana hijau pepohonan teh yang tumbuh merimbun. Tidak lama dikawasan itu tetapi, cukup memberi kesan indah didalam hati.
Wonderful Indonesia
There are many lists that appear at this time of the year, recommending where you should go in next stop but if I had to recommend you one place, then it would be Kebun Teh Rancabali, Ciwidey. Without a doubt. Mungkin, mungkin saja jika punya kesempatan lagi saya pasti akan datang lagi kekawasan ini. I could imagine the weather, it looks cold in the morning. Being alone, sitting there while sipping my cup of coffee (weew), I believe it could be my kind of 'soul therapy'. haha. Very nice place. Korang semua wajib datang dan tengok sendiri. 
Wonderful Indonesia
Jika anda merupakan peminat cerita popular 'Heart' lakonan Irwansyah dan Acah..tempat itu adalah di Kebun Teh Rancabali, Ciwidey.

your advertise here

This post have 4 comment

avatar
Dunia Zumal delete 21:54

Cantik gak bergambar kat kebun teh ni yer...

Reply
avatar
precious cla delete 08:16

memang cantik, kalau boleh nak datang lagi :)

Reply
avatar
Reyhan Ramadhan delete 08:09

Kebun teh tu macam di malang je sis.

Reply
avatar
precious cla delete 10:57

Hai Reyhan.. wah, di Malang pun ada kebun teh ya :)
Nanti mahu lawat juga..

Reply
Next article Next Post
Previous article Previous Post

Advertisement

Themeindie.com