15 February 2016

Pesona Indonesia : Kebun Teh Rancabali, Ciwidey Bandung

Kebun Teh Rancabali, Ciwidey ~ Bandung. Buminya hijau dan satu kata pemula kata 'suka'. Saya suka alam hijau. Dunia segar tanpa asap dan karbon monoksida. 3 tahun lalu, hujan turun setelah sekian lama tidak turun memberi salam selamat datang kepada kami. 3 tahun kemudian selepas 3 tahun itu berlalu kami datang kembali dan langit yang sama mengizinkan para awannya menurunkan hujan untuk menyapa kami. 
Ciwidey , Bandung Indonesia

Ciwidey , Bandung Indonesia

Ciwidey, Bandung
Hujan sebentar dan tidak hingga membasahkan kami, mengizinkan kami melangkah kaki menikmati suasana hijau pepohonan teh yang tumbuh merimbun. Tidak lama dikawasan itu tetapi, cukup memberi kesan indah didalam hati.
Wonderful Indonesia
There are many lists that appear at this time of the year, recommending where you should go in next stop but if I had to recommend you one place, then it would be Kebun Teh Rancabali, Ciwidey. Without a doubt. Mungkin, mungkin saja jika punya kesempatan lagi saya pasti akan datang lagi kekawasan ini. I could imagine the weather, it looks cold in the morning. Being alone, sitting there while sipping my cup of coffee (weew), I believe it could be my kind of 'soul therapy'. haha. Very nice place. Korang semua wajib datang dan tengok sendiri. 
Wonderful Indonesia
Jika anda merupakan peminat cerita popular 'Heart' lakonan Irwansyah dan Acah..tempat itu adalah di Kebun Teh Rancabali, Ciwidey.

Share:

4 comments:

Dunia Zumal said...

Cantik gak bergambar kat kebun teh ni yer...

Precious Cla said...

memang cantik, kalau boleh nak datang lagi :)

Reyhan Ramadhan said...

Kebun teh tu macam di malang je sis.

Precious Cla said...

Hai Reyhan.. wah, di Malang pun ada kebun teh ya :)
Nanti mahu lawat juga..